Achtergrond
De afgelopen 12 jaar heb ik op het gebied van verduurzaming verschillende manieren een ondersteunende rol gehad voor zowel installatiebedrijven als consumenten. Mijn reis begon bij een vergelijkingswebsite, waar ik als tussenpersoon bedrijven hielp om in contact te komen met consumenten die zich wilden oriënteren op het gebied van verduurzaming. In een wereld waar verduurzaming nog in de kinderschoenen stond en voor consumenten vrij abstract was, bevonden bedrijven zich in een enorm competitieve strijd om (online) zichtbaarheid. Het was al snel duidelijk dat beide partijen met verschillende uitdagingen werden geconfronteerd. Waar moet je als consument op letten? Hoe kies je een betrouwbaar bedrijf en waar begin je met het verduurzamen van je woning?
Aan de andere kant waren bedrijven veelal aangewezen op het inkopen van leads c.q. online offerteaanvragen. Deze waren vaak puur oriënterend van aard en het werd snel duidelijk dat we buiten de toen gangbare lijntjes moesten denken en besloten een andere weg in te slaan. We pakten de telefoon en inventariseerden persoonlijk de situatie, mogelijkheden en behoeften van woningeigenaren. Wat wilden ze precies? Alleen prijsinformatie, of een afspraak voor een op maat gemaakte offerte? Door deze aanpak zorgden we ervoor dat zowel installateurs als huiseigenaren écht profijt hadden van onze diensten.
En daar ligt mijn passie al ruim tien jaar: de brug slaan tussen installateurs en klanten, en zo de duurzame revolutie een stap verder brengen.
In die periode sprak ik steeds vaker installateurs die worstelden met een ander probleem: de omslachtige procedure voor het terugkrijgen van btw door zonnepaneleneigenaren. In 2018 besloot ik samen met een zonnepanelenspecialist de uitdaging aan te gaan. We vereenvoudigden het aanvraagproces voor het terugvragen van btw aanzienlijk en wisten de kostprijs voor installatiebedrijven met 65% te verlagen. Dit breidden we uit naar het aanvragen van duurzame subsidies voor zowel bedrijven als particulieren. In samenwerking met honderden installatiebedrijven hebben we de afgelopen jaren meer dan 140.000 bedrijven en particulieren mogen helpen.
En zo is, na de invoering van het btw-nultarief op zonnepanelen, Groene Gasten opgericht, met als doel de administratieve rompslomp rondom de aanvraag van ISDE-subsidie uit handen te nemen voor bedrijven en particulieren. Dit doen we door de spelregels overzichtelijk te houden en de aanvraagprocedure te vereenvoudigen en te begeleiden.
Wat maakt Groene Gasten uniek?
- Eenvoudige aanmeldprocedure
- Persoonlijke telefonische ondersteuning, waarbij we actief meedenken
- Geautomatiseerde én handmatige controle om te verzekeren dat je aan de voorwaarden voldoet en je subsidieaanvraag niet onnodig vertraging oploopt
- Tips en advies over lokale subsidie- en financieringsmogelijkheden
Wil je meer weten? Aarzel niet om contact met ons op te nemen!